Na Borštniku povezava do dogodka.
WHO’S AFRAID OF VIRGINIA WOOLF?
Edward Albee
Koprodukcija:
Mini teater
Mestno gledališče Ptuj
Pokrovitelj predstave:
Mercator d.o.o.
Premiera:
11. september 2022 – Mestno gledališče Ptuj
25. september 2022 – Mini teater
Borštnikova nagrada za igro Branko Šturbej, Borštnikova nagrada za oblikovanje svetlobe in videa.
Predstava traja 2 uri in 15 minut.
O PREDSTAVI:
Kdo se boji Virginie Woolf Edwarda Albeeja je ena najslovitejših in najpogosteje uprizarjanih dram 20. stoletja. Ko se je leta 1962 prvič pojavila na Broadwayu, je kritike razburila z za takratne razmere brutalnim jezikom in ostro vivisekcijo zakonskega razmerja, navdušila pa občinstvo, ki je napolnilo kar 664 ponovitev. Podobno je bilo s slavnim, še vedno občudovanim filmom z Elizabeth Taylor in Richardom Burtonom iz leta 1966, ki je spremenil standarde sprejemljivega v Hollywoodu. Tudi v slovenskem gledališču je prva Virginia Woolf, legendarna uprizoritev v režiji Mileta Koruna z Dušo Počkaj v vlogi Marte in Jurijem Součkom kot Georgom ter Marijo Benko in Danilom Benedičičem v vlogi mlajšega para (1964), označila novo ero v gledališki igri. Sledilo ji je deset slovenskih uprizoritev, ki so bile vse zasnovane kot vrhunski izziv igralcem ter intelektualni in čustveni izziv gledalcem.
Drama, ki v naslovu provokativno preigrava otroško pesmico »Kdo se boji hudobnega volka«, je postavljena v univerzitetno, domnevno uglajeno intelektualno okolje, ki pa kmalu razgali svojo mnogotero problematičnost in krutost. V dolgi pijanski noči se srečata dva zakonska para profesorjev (ženske so v tem času še vedno predvsem žene), mlajši šele vstopa v ta svet, Marta in Georg srednjih let pa sta že temeljito prekaljena v zahtevah in zagatah akademskih krogov, pa tudi v preigravanju, prikrivanju in razgaljanju svojega zapletenega razmerja. Družabni večer s profesionalnimi kolegi se pod njunim vodstvom prevesi v divjanje valpurgine noči, v kateri je v igro potegnjeno vse: profesionalne ambicije in umazani načini njihovega doseganja, pomen denarja in sumljivih virov bogastva, strah pred neuspehom in silovitost razočaranja ob njem, bolečina zaradi neuresničenih želja in načrtov ter agresivna sovražnost, ki kipi iz nje, a tudi mamljiva dražljivost drznih izjav in potez, navdušujoča duhovitost in pa silovita erotična privlačnost ženske, za katero se zdi, da je pripravljena na vse. Vse to je vpeto v igro njihovih odnosov, ki pa so predvsem osebni, v ospredju je življenje para, pravzaprav dveh parov, ki uprizarjata zgodbo ženske in moškega, ujeto v nerešljiv krog sovraštva in ljubezni. In vse je postavljeno v ambivalenten preplet resnice in iluzije, kjer poleg laži in prevar kraljujejo tudi samoprevare. Še bolj kot zahteva po uspehu ta preplet poganja mit o osebni izpolnitvi z otrokom, ob katerem se končno izkaže fatalnost iluzije in potreba po resnici ljubezni.
Albeejeva igra Kdo se boji Virginie Woolf je ob nastanku temeljno zaznamovala gledališče in film, pa tudi razumevanje sveta svojega časa. Vendar se z minevanjem časa ni postarala; s svojimi osrednjimi temami – zahtevo po uspehu, mitom o srečni družini z otroci, prepletom iluzije in resnice – je danes bolj živa kot kdajkoli. Poleg tega pa sijajno izpisana drama, v kateri se zgodba zakonskega razmerja prek velikih preobratov in razgaljenj odvija kot triler, ponuja možnost silovitih igralskih kreacij.
Diana Koloini
Zasedba
Režiser:
Ivica Buljan
Igrajo:
Nataša Barbara Gračner
Branko Šturbej
Benjamin Krnetić
Klara Kuk
Prevajalec:
Zdravko Duša
Dramaturginja:
Diana Koloini
Scenograf:
Aleksandar Denić
Kostumografinja:
Ana Savić Gecan
Glasba:
Benjamin Krnetić
Oblikovanje luči:
Sonda 13
Toni Soprano Meneglejte
Lektoriranje:
Jože Faganel in Simon Šerbinek
Asistent režiserja:
Peter Srpčič
Asistentka dramaturgije:
Manca Majeršič Sevšek
Tehnična ekipa Mestnega gledališča Ptuj:
Sandi Žuran
Danijel Vogrinec
Irena Meško
Primož Menhart
Pokrovitelj predstave:
Mercator d.o.o.
Mediji o nas:
https://odkrito.svet24.si/clanek/zivljenjskislog/kdo-se-boji-virginie-woolf-995628